Sopwith Tabloid - RC-min
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Už jsem nestihl v termínu opravit:
A k tomu.....
Co uvádí Windsock Datafile pro verzi Baby s případným odkazem na Schneidera nevím, s mojí (ne)angličtinou...
A mini WD nemám....
............... nebál bych se jej stavět přímo na Radkově výkresu
A k tomu.....
Co uvádí Windsock Datafile pro verzi Baby s případným odkazem na Schneidera nevím, s mojí (ne)angličtinou...
A mini WD nemám....
............... nebál bych se jej stavět přímo na Radkově výkresu
0
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Pro stroj 1205 je plánek od Radka dobrý , u ostatních ze série 1201-1212 si nejsem jistý jen VOP . Mám fotky na 1202,1205,1207 a objevil jsem i 1211 . Jsou většinou ale ze stran , ze kterých není vidět tvar VOP .
- Přílohy
-
- nl114_1211_Eastchurch_Sopwith_Pup_Air_Britain_9d__800x373.jpg (64.15 KiB) Zobrazeno 2744 x
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Tak studium stínů dokončeno a kormidla vyřešena - prostě jsem se přiklonil k tvaru který je na výše odkazovaném stavebním plánku na model Tabloida SS3. Jeho tvůrce si získal mou důvěru, protože plánek má oproti běžně dostupným třípohledům zanesenu řadu změn platných právě pro verzi SS3. No důležité je alespoň něčemu věřit a mít v duši klid . Podle fotek měla trochu jiný tvar i směrovka, tak jsem ji předělal taky (tím mi zbyla kormidla na verzi SS - kdyby někdo chtěl ).
A tak další fází je trup. Zde si jsem přece jen trochu jistější jak vypadal, i když i jednotlivé kusy série ze které pochází číslo 1205 se mezi sebou liší. Opravdu není jiné cesty než postupovat podle fotek a ty si roztřídit podle toho která patří k tomu kterému exempláři. Fotek je celkem dost, ale odlišností mezi jednotlivými kousky taky.
A tak další fází je trup. Zde si jsem přece jen trochu jistější jak vypadal, i když i jednotlivé kusy série ze které pochází číslo 1205 se mezi sebou liší. Opravdu není jiné cesty než postupovat podle fotek a ty si roztřídit podle toho která patří k tomu kterému exempláři. Fotek je celkem dost, ale odlišností mezi jednotlivými kousky taky.
0
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Parádní ukázka moc hezké stavby krásné předlohy! Držím palce a těším se na pokračování.
Má to i vedlejší efekt….kouknu sem, vidím jak se to ostatním hýbe tak jdu taky něco dělat..
Má to i vedlejší efekt….kouknu sem, vidím jak se to ostatním hýbe tak jdu taky něco dělat..
0
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Před nedávnem jsem (opět) vytáhl příhradovinu na Baby.
Třeba mě to taky popožene, chystám se už nějaký ten pátek (loni) pokračovat
Třeba mě to taky popožene, chystám se už nějaký ten pátek (loni) pokračovat
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2406
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Pavle vždy jsem obdivoval tvoji pečlivost při vybírání podkladů a fantastickou zručnost při rekonstrukci 3 pohledů z fotek letounů. Pokud jde o toho Tabloida tak to děláš dobře, nejlépe jak to jde. Snad jen pár připomímek :
1. Vykašli se na nějaké německé podklady Tabloida, autor si vymýšlel a zmršil, co se dalo - hlavně tu tupou příď (stejně jako v Munsonovi)
2. Ano, Tabloid byl původně dvoumístný. Dvoumístná byla i plováková verze pro Schneider cup 1914 (v prvním ročníku 1913 bylo v propozicích, že letoun musí umět nést cestujícího, při vítězném letu v r. 1914 však na místě cestujícího byla velká nádrž).
Problém rozporuplných 3 pohledů stejného letounu od různých autorů není jen u letounů které již nikde nejsou. Neexistuje snad známější a v mnoha kusech zachovalý typ jako je slavný P-51 N.A, Mustang. Mám asi 10 různých 3 pohledů, Docela se ni líbil hned ten co vyšel v Modeláři, trochu odlišný pak v L+K, pak jsem sehnal velké polské podklady ve velikosti téměř dvacetinky a podle nich svou dvacetinku stavěl Zdeněk Vávra, jiný velký barevný 3 pohled mám z Francie a pak je zde Velká monografie, tam zase ten Mustang vypadá trochu jinak.
Před nějakýni 40 ti roky se konala soutěž oříšků v hale DPM v Lužánkách. Nejvíce obdivovaný byl krásný Albatros D-II Roberta Coka, také se mi moc líbil, ale dovolil jsem si poznámku, že ten oválný průřez trupu snad patří k D-V, že D-II měla boky ploché. Ale hned jsem byl okřiknutý Antonínem Alfery, že v soutěži se boduje podle podkladů, které soutěžící předloží, jenže tentýž Alfery odmítal uznat 3 pohled dvacetinky našeho Petra, který zpracoval Zdenek Cunert a jehož správnost potvrdil výrobce letounu.
Takže si kladu otázku, zda není rozumnější nehonit se za NEJ podklady, postavit si, co se mi líbí a hezky si létat jen tak pro radost jako třeba Ivan Horníček???
1. Vykašli se na nějaké německé podklady Tabloida, autor si vymýšlel a zmršil, co se dalo - hlavně tu tupou příď (stejně jako v Munsonovi)
2. Ano, Tabloid byl původně dvoumístný. Dvoumístná byla i plováková verze pro Schneider cup 1914 (v prvním ročníku 1913 bylo v propozicích, že letoun musí umět nést cestujícího, při vítězném letu v r. 1914 však na místě cestujícího byla velká nádrž).
Problém rozporuplných 3 pohledů stejného letounu od různých autorů není jen u letounů které již nikde nejsou. Neexistuje snad známější a v mnoha kusech zachovalý typ jako je slavný P-51 N.A, Mustang. Mám asi 10 různých 3 pohledů, Docela se ni líbil hned ten co vyšel v Modeláři, trochu odlišný pak v L+K, pak jsem sehnal velké polské podklady ve velikosti téměř dvacetinky a podle nich svou dvacetinku stavěl Zdeněk Vávra, jiný velký barevný 3 pohled mám z Francie a pak je zde Velká monografie, tam zase ten Mustang vypadá trochu jinak.
Před nějakýni 40 ti roky se konala soutěž oříšků v hale DPM v Lužánkách. Nejvíce obdivovaný byl krásný Albatros D-II Roberta Coka, také se mi moc líbil, ale dovolil jsem si poznámku, že ten oválný průřez trupu snad patří k D-V, že D-II měla boky ploché. Ale hned jsem byl okřiknutý Antonínem Alfery, že v soutěži se boduje podle podkladů, které soutěžící předloží, jenže tentýž Alfery odmítal uznat 3 pohled dvacetinky našeho Petra, který zpracoval Zdenek Cunert a jehož správnost potvrdil výrobce letounu.
Takže si kladu otázku, zda není rozumnější nehonit se za NEJ podklady, postavit si, co se mi líbí a hezky si létat jen tak pro radost jako třeba Ivan Horníček???
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Další pokračování na trupu, který je tímto v podstatě hotov
Po zkušenostech s řadou předchozích RC minimaket jsem si tentokrát dal pozor, aby trup byl dostatečně rozkrytovatelný a ke všem komponentám byl pohodlný přístup. To k čemu musí být přístup skutečně nejpohodlnější je akumulátor, s tím se manipuluje opravdu nejčastěji a je celkem příjemné, pokud přitom model může stát na podvozku a nemusí se různě otáčet či jinak krkolomně s ním manipulovat
Po zkušenostech s řadou předchozích RC minimaket jsem si tentokrát dal pozor, aby trup byl dostatečně rozkrytovatelný a ke všem komponentám byl pohodlný přístup. To k čemu musí být přístup skutečně nejpohodlnější je akumulátor, s tím se manipuluje opravdu nejčastěji a je celkem příjemné, pokud přitom model může stát na podvozku a nemusí se různě otáčet či jinak krkolomně s ním manipulovat
0
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Krásná práce!
Čím lepíš tuhý potah trupu ke konstrukci?
Ať se daří!
Jirka
Čím lepíš tuhý potah trupu ke konstrukci?
Ať se daří!
Jirka
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Různě. Ze začátku když potřebuji plát tuhého potahu přilepit k podélníku příhradoviny tak ředěným Kanagomem, protože potřebuji jednak ten plát přesně ustavit a to mi chvilku trvá, a pak když tam jsou nějaké drobné škvíry tak lepidlo si ty díly k sobě trochu přitáhne. Navíc se líp brousí než vteřiňák. No a pak zbytek naboduji vteřiňákem aby se mi to nerozpadalo pod rukama a zase přetřu zevnitř ředěným Kanagomem.
Já ten tuhý potah ale nemám vybroušený na tloušťku papíru ale jen tak na 0.6mm aby mi to následný potah nezbortil, navíc abych ho v případě potřeby okolí brousit neprobrousil skrz.
A taky každou část (třeba horní kapotáže trupu mezi motorem a kabinou) dělám ze dvou částí od hlavních podélníků příhradoviny trupu ke středu, kde mám pomocný nosník, jak je vidět z fotek, na kterém obě poloviny tuhého potahu spojuji. Je to pohodlnější a dá se to přesněji udělat než když se celý jeden kus musí nějak dopasovávat k druhému podélníku na protější straně tuhého potahu, kde obvykle bývá i nějaký úkos.
Já ten tuhý potah ale nemám vybroušený na tloušťku papíru ale jen tak na 0.6mm aby mi to následný potah nezbortil, navíc abych ho v případě potřeby okolí brousit neprobrousil skrz.
A taky každou část (třeba horní kapotáže trupu mezi motorem a kabinou) dělám ze dvou částí od hlavních podélníků příhradoviny trupu ke středu, kde mám pomocný nosník, jak je vidět z fotek, na kterém obě poloviny tuhého potahu spojuji. Je to pohodlnější a dá se to přesněji udělat než když se celý jeden kus musí nějak dopasovávat k druhému podélníku na protější straně tuhého potahu, kde obvykle bývá i nějaký úkos.
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Podvozek je docela náročná partie. Jednak musí být docela slušně zadimenzovaný, u RC to platí dvojnásob, a to nejen samotné podvozkové nohy ale i jejich uchycení v trupu a rozvedení sil do konstrukce. Nabízí se udělat podvozkové nohy z uhlíku s dolepenou balzou obroušenou do aerodynamického tvaru kapky, já tentokrát místo uhlíku použil bambusovou štěpinu z jakési rohože, pevnost je dostatečná. Celé je to obalené tlustým Modelspanem.
Zajištění správné geometrie podvozku je oříšek, vše musí sedět ve všech třech osách. Dřív jsem to dělal celé v ruce jen tak od oka, dnes vůbec nechápu jak se mi to mohlo podařit. Teď k tomu používám přípravek, ale jeho zhotovení dá taky dost práce. Geometrie podvozku je pak ale zaručená a o to jednodušší je vlastní ustavení podvozku k trupu.
Zajištění správné geometrie podvozku je oříšek, vše musí sedět ve všech třech osách. Dřív jsem to dělal celé v ruce jen tak od oka, dnes vůbec nechápu jak se mi to mohlo podařit. Teď k tomu používám přípravek, ale jeho zhotovení dá taky dost práce. Geometrie podvozku je pak ale zaručená a o to jednodušší je vlastní ustavení podvozku k trupu.
0
Re: Sopwith Tabloid - RC-min
Hezké lešení
Ale chápu.
Dělávám "nadívané" vzpěry - mezi křídly uhlík-balza, a podvozek drát-balza nebo uhlík-balza.
V "mých" velikostech a hlavně v hmotnostech to ani jinak nejde, tam je zaoblený pásek balzy málo.
A u Be-2c jsem se s tím trápil dlouho. Buď sedělo jedno nebo druhé. A pak nesedělo třetí
A co pak s podvozkem s už naohýbaným drátem vevnitř?
Trošku jsi mě už i předloni v Hluku navnadil, abych vyhrabal z krabice příhradovinu na Baby s čumákem. Dobrý důvod k pokračování
Proto jsem v Hluku loni "čenichal" kolem tvého ořecha, až jsi mě odháněl
To byl právě ten důvod
Ale neboj, nebudu ti to tady plevelit, on se někdo najde
Máš to moc pěkné!
Ale chápu.
Dělávám "nadívané" vzpěry - mezi křídly uhlík-balza, a podvozek drát-balza nebo uhlík-balza.
V "mých" velikostech a hlavně v hmotnostech to ani jinak nejde, tam je zaoblený pásek balzy málo.
A u Be-2c jsem se s tím trápil dlouho. Buď sedělo jedno nebo druhé. A pak nesedělo třetí
A co pak s podvozkem s už naohýbaným drátem vevnitř?
Trošku jsi mě už i předloni v Hluku navnadil, abych vyhrabal z krabice příhradovinu na Baby s čumákem. Dobrý důvod k pokračování
Proto jsem v Hluku loni "čenichal" kolem tvého ořecha, až jsi mě odháněl
To byl právě ten důvod
Ale neboj, nebudu ti to tady plevelit, on se někdo najde
Máš to moc pěkné!
0