Albatros DVa
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Re: Albatros DVa
Pěkné dílko, jde Ti to hezky od ruky! Je to paráda,jen jedna věc mi tam malinko nepasuje,ale na "funkci" nemá vliv Myslím tím kola,ty tlusté pneumatiky, nějké tenší, by jistě maketovost posunuly, ale záleží na Tobě,zda na to máš ještě chuť, každopádně pěkný stroj a jsem zvědav jak bude létat. Mám otázečku ohledně technických dat Tvého stroje-jaké je rozpětí ,délka a váha.
0
Re: Albatros DVa
Ahój, Tazi!
Tak jestli můžu částečně odpovědět za akademika, ten Albatros je taková multikategoriová minimaketa, měřítko plánu je tuším 1:19,3 ,takže v klidu můžeš lítat dvacetiny i oldtimery.
Tak jestli můžu částečně odpovědět za akademika, ten Albatros je taková multikategoriová minimaketa, měřítko plánu je tuším 1:19,3 ,takže v klidu můžeš lítat dvacetiny i oldtimery.
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 253
- Registrován: 12 úno 2010 20:54
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Albatros DVa
jj tech kolecek sem si vedom to je moje vecna slabina na kazdym eru a tak bych se chtel optat jake sou finty a figle na vyrobu kolecek a vrtulovyho kuzele v plancich je ze se to akorat brousi ve vrtacce ale jak to tam upnout(hlavne na co O:-)) aby polotovar nesmajdal a neprokluzoval
0
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Albatros DVa
Já udělám v překližkových čelech kužele díru větší, podle velikosti kuželu na ocelovou tyčku 3-5mm, aby to uložení bylo dostatečně tuhé. Pak se to dá obrousit na vrtačce úplně v pohodě aniž by to kmitalo, jako kdyby se to uchytilo za osu průměru drátu který tam pak bude použit. Poté co je kužel vybroušený a vytmelený, tak ho rozdělám a nalepím další překližková čela, tentokrát se správným průměrem díry pro osu vrtule.
Kola brousím v ruce, teda alespoň takováto malá.
Kola brousím v ruce, teda alespoň takováto malá.
0
Re: Albatros DVa
Po mnoha experimentech jsem dospěl k tomuto postupu jak vyrábět kolečka:
Střed - ložisko je z injekční jehly, kterou řežu brusným kotoučkem na Dremelu (kdyžtak vyfotím). Jehlu (průměr volím dle průměru drátu - např. jehla 0,9 je ideální pro průměr drátu 0,5) přilepím vteřiňákem do balzové kružnice (dělám přesah cca 1-2mm pro sichr na broušení). V pohodě se dá jedna jehla použít pro 2-3 kolečka. Celé to upnu do dremelu a vybrousím si z obou stran zkosený střed kola bez pneumatiky. Pak si vedle vybrousím z modrého fasádního polystyrenu pneumatiku. Nejdříve si vyříznu z cca 5mm plátku polystyrenu obrys kola s přesahem, pak to nasadím na šroubovací trn (dá se koupit např. v potřebách pro zlatníky) a opracuji vnější plášť pneumatiky šmirglem. Pak z točícího se polystyrenového opracovaného bloku odříznu skalpelem, nebo jen špendlíkem vnitřní průměr pneumatiky (tohle jde udělat i když dělám balzovou pneu). Brusným kotoučkem odříznu zbývající kusy inj. jehly, která sloužila k upnutí do Dremelu. Střed i pneumatiku nastříkám zvlášť, pak pneu nasadím (měla by jít trochu ztuha) na střed, spoj z vnějšku objedu lehce herkulesem a je to. Kolečko je dokonalý a neháže. Jo, ještě polystyren jednou natřu neředěným balakrylovým lakem, kterej to hodně zpevní, pro oříšky to pevnostně naprosto vyhovuje, pro dvacetinky to pro jistotu potírám laminovací pryskyřicí.
Jo, a delší dobu to trvá napsat, než udělat. M.
Střed - ložisko je z injekční jehly, kterou řežu brusným kotoučkem na Dremelu (kdyžtak vyfotím). Jehlu (průměr volím dle průměru drátu - např. jehla 0,9 je ideální pro průměr drátu 0,5) přilepím vteřiňákem do balzové kružnice (dělám přesah cca 1-2mm pro sichr na broušení). V pohodě se dá jedna jehla použít pro 2-3 kolečka. Celé to upnu do dremelu a vybrousím si z obou stran zkosený střed kola bez pneumatiky. Pak si vedle vybrousím z modrého fasádního polystyrenu pneumatiku. Nejdříve si vyříznu z cca 5mm plátku polystyrenu obrys kola s přesahem, pak to nasadím na šroubovací trn (dá se koupit např. v potřebách pro zlatníky) a opracuji vnější plášť pneumatiky šmirglem. Pak z točícího se polystyrenového opracovaného bloku odříznu skalpelem, nebo jen špendlíkem vnitřní průměr pneumatiky (tohle jde udělat i když dělám balzovou pneu). Brusným kotoučkem odříznu zbývající kusy inj. jehly, která sloužila k upnutí do Dremelu. Střed i pneumatiku nastříkám zvlášť, pak pneu nasadím (měla by jít trochu ztuha) na střed, spoj z vnějšku objedu lehce herkulesem a je to. Kolečko je dokonalý a neháže. Jo, ještě polystyren jednou natřu neředěným balakrylovým lakem, kterej to hodně zpevní, pro oříšky to pevnostně naprosto vyhovuje, pro dvacetinky to pro jistotu potírám laminovací pryskyřicí.
Jo, a delší dobu to trvá napsat, než udělat. M.
0
Re: Albatros DVa
Tak ,když jsem to s těma kolama začal tak taky přihodím svůj postup na kola. Na vrtuli mám trošku jiný postup než se tady uvádí, ale myslím, že ten Feldův je lepší a zkusím ho Takže, já dělám kola dost podobně jako Martin jen místo jehly používám na střed bambusovou kulatinu-třeba z jehlic na špízy tuto si napřed upnu do Dremela"osoustružím" smirkem na požadovaný průměr a z čela navrtám díru pro osu kola vždy tak o dvě desetiny milimetru větší. Pak na tuto bambusovou hřídel nalepím polotovar kola a po zaschnutí vysoustružím co libo v jednom kuse i s pneu a za kolem to normálně při točícím Dremelu "upichnu"jak říkají soustružníci-prostě to tam nožovým jehlovým pilníkem uříznu. Nalakuju, natřu, a "fertik". Takto se dá vyrobit jakékoli kolo a je to rychle, přesně jak říká Martin.
Já si tu práci ještě usnadnňuju tím, že sy vyrobím tvarovaný "nůž"-v podstatě si vezmu smrkový nosník např. 10x2 mm a z něho si vybrousím tvar poloviny čelního řezu budoucího kola. Na takto vybroušený kus nosníku si ze strany nalepím smirek(vteřiňákem) a tím pak přímo na tom Dremelu vybrousím tvar kola, napřed z jedné strany a pak z druhé. tento způsob má tu výhodu, že budoucí kolo je pak opravdu tvarově stejné.
Tazi
Já si tu práci ještě usnadnňuju tím, že sy vyrobím tvarovaný "nůž"-v podstatě si vezmu smrkový nosník např. 10x2 mm a z něho si vybrousím tvar poloviny čelního řezu budoucího kola. Na takto vybroušený kus nosníku si ze strany nalepím smirek(vteřiňákem) a tím pak přímo na tom Dremelu vybrousím tvar kola, napřed z jedné strany a pak z druhé. tento způsob má tu výhodu, že budoucí kolo je pak opravdu tvarově stejné.
Tazi
0