Konstrukce křídla jinak
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Konstrukce křídla jinak
Zdravím maketáři,při občasném brouzdání po nettu jsem už mnohokrát narazil na fotky konstrukce křídla, která jak se zdá se celkem v zahraničí používá, ale u nás je to věc nevídaná, tedy myšleno na minimaketách. Protože si stouto myšlenkou již delší dobu pohrávám, zajímalo by mne jaký názor na to máte Vy, nebo zda má někdo praktické zkušenosti, Vaše názory na maketovost takového křídla a lidé povolaní ohledně aerodinamiky takového produktu, zda je to slušně letuschopné na minimaketě nebo či je to velký krok špatnou stranou... Konečný maketový výsledek aspoň na fotkách dle mého není tak špatný.
Tazi
Tazi
- Přílohy
-
- Kostra.jpg (51.13 KiB) Zobrazeno 5960 x
-
- Kostra ze spodu.jpg (52.81 KiB) Zobrazeno 5960 x
-
- Potaženo.jpg (54.18 KiB) Zobrazeno 5960 x
0
Re: Konstrukce křídla jinak
A tady konečný výsledek...
- Přílohy
-
- Hotovo 1.jpg (63.07 KiB) Zobrazeno 5959 x
-
- Hotovo 2.jpg (62.4 KiB) Zobrazeno 5959 x
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: Konstrukce křídla jinak
Tak to se mi líbí, krásný éro...máte všichni nějak moc pěkný povrchovky a to mě štve !!!
...s tím profilem by mě to taky zajímalo, na pár plánech jsem to viděl a osobně bych se toho bál a raději bych tam fouknul křivku s sbastlil nějakýho Clarka, ale je fakt, že tomu nerozumím
Na fotkách bych to ani nepoznal.
Jsem zvědavý, co se bude dít ve vzduchu....
...s tím profilem by mě to taky zajímalo, na pár plánech jsem to viděl a osobně bych se toho bál a raději bych tam fouknul křivku s sbastlil nějakýho Clarka, ale je fakt, že tomu nerozumím
Na fotkách bych to ani nepoznal.
Jsem zvědavý, co se bude dít ve vzduchu....
0
Naposledy upravil(a) Honza Drážek dne 04 črc 2011 21:07, celkem upraveno 1 x.
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Konstrukce křídla jinak
Jediný klad vidím v tom, že je zaručeno turbulentní obtékání - toho lze ale dosáhnout i jinak a pevnostně smysluplněji (nosníky na horní straně plných nebo odlehčených balzových žeber). Pak už vidím jen samé zápory anavíc to vypadá v kostře opravdu hnusně a pokud by kamufláž nebyla flekatá ale jednobarevná (a už vůbec si to nedokážu představit stříbrné), bylo by to hnusné i po dokončení. Navíc u této konstrukce nevidím ani že by byla nějak stavebně jednodušší - za mě je to palec dolů
0
Re: Konstrukce křídla jinak
Datsune asi Tě zklamu, doufám, že si nemyslíš, že je to můj model To já jen pro ilustraci, je to od někud ze Smallflyingarts.com, takže jak to létá Ti nepovím
0
-
- Reakce: 0
- Příspěvky: 537
- Registrován: 25 úno 2011 21:12
- Bydliště: Mnichovice
Re: Konstrukce křídla jinak
...no chybička, no ....nebyl jsem si z toho popisu jistý...ale zajímalo by mě to
0
Re: Konstrukce křídla jinak
Cracked ribs je venku velmi oblíbený styl konstrukce.
Kdysi vyšly v Modeláři dva plány- P-30 od Jirky Kaliny a Sojka od Oty Šaffka. Obě éra měla geodetická ,,žebra", pokud se ty tyčky tak dají nazvat.. Tam to má trochu výhodu. Spodní tyčky kladete pod určitým úhlem jako písmena V, horní pak pod stejným úhlem, ale posunuté tak, že se se spodními kříží v polovině hloubky. Konstrukce pevná, ale ne lehčí než z plných žeber
Co se týká obtékání, jsou dva názory-jeden, který tvrdí, že na tvaru profilu až tak nezáleží, lišty na povrchu zajišťují turbulentní obtékání a rozdíl ve výkonech oproti normálním žebrům nebude znát. Druhý názor bude tvrdit, že na tvaru profilu záleží hodně, zvlášť v nosové části, turbulentní obtékání lze zajistit jinými způsoby, atd.... Je to na delší rozbor.
Každopádně nic moc, výhody prakticky žádné, na maketě (v pojetí obvyklém ve zdejších krajích) hnusné, použitelné tak na školního gumáčka.
Kdysi vyšly v Modeláři dva plány- P-30 od Jirky Kaliny a Sojka od Oty Šaffka. Obě éra měla geodetická ,,žebra", pokud se ty tyčky tak dají nazvat.. Tam to má trochu výhodu. Spodní tyčky kladete pod určitým úhlem jako písmena V, horní pak pod stejným úhlem, ale posunuté tak, že se se spodními kříží v polovině hloubky. Konstrukce pevná, ale ne lehčí než z plných žeber
Co se týká obtékání, jsou dva názory-jeden, který tvrdí, že na tvaru profilu až tak nezáleží, lišty na povrchu zajišťují turbulentní obtékání a rozdíl ve výkonech oproti normálním žebrům nebude znát. Druhý názor bude tvrdit, že na tvaru profilu záleží hodně, zvlášť v nosové části, turbulentní obtékání lze zajistit jinými způsoby, atd.... Je to na delší rozbor.
Každopádně nic moc, výhody prakticky žádné, na maketě (v pojetí obvyklém ve zdejších krajích) hnusné, použitelné tak na školního gumáčka.
0
Re: Konstrukce křídla jinak
Pokud mě paměť neklame, pak to byla ještě A3 s názvem "783" a např. stavebnice od Igry "Ray". Tedy diagonály.shark píše:Cracked ribs je venku velmi oblíbený styl konstrukce.
Kdysi vyšly v Modeláři dva plány- P-30 od Jirky Kaliny a Sojka od Oty Šaffka. Obě éra měla geodetická ,,žebra", pokud se ty tyčky tak dají nazvat.. Tam to má trochu výhodu. Spodní tyčky kladete pod určitým úhlem jako písmena V, horní pak pod stejným úhlem, ale posunuté tak, že se se spodními kříží v polovině hloubky. Konstrukce pevná, ale ne lehčí než z plných žeber
Co se týká obtékání, jsou dva názory-jeden, který tvrdí, že na tvaru profilu až tak nezáleží, lišty na povrchu zajišťují turbulentní obtékání a rozdíl ve výkonech oproti normálním žebrům nebude znát. Druhý názor bude tvrdit, že na tvaru profilu záleží hodně, zvlášť v nosové části, turbulentní obtékání lze zajistit jinými způsoby, atd.... Je to na delší rozbor.
Každopádně nic moc, výhody prakticky žádné, na maketě (v pojetí obvyklém ve zdejších krajích) hnusné, použitelné tak na školního gumáčka.
Není to s tou pracností až tak strašné - vše jsou rovné lišty, např. pro začátečníky ideální, není co uřezat špatně. Na té fotce je "složitý" jen přechod v lomení, kdy musí být lišty jakoby zapuštěny.
Na přední horní pásek se nalepí 2 (3, 4, 5, ....)ks podélníků, třeba jen různých výšek, a "profil" je na světě, po celém rozpětí konstatní. Jak dobrý je letově je už jiná věc. Sada turbulátorů sice může být přínosem, ale spíš bych si tipnul, že jen jedna - dvě lišty.
Ta ostrá náběžka se mi moc nelíbí.
Z maketářského pohledu to považuju za nesmysl, jak psal Felda - nikdy to nebude "nic pěkného".
Na malý a střední model preferuju páskovou metodu, dá se postavit o dost pevněji při stejné hmotnosti (nebo stejně pevně při menší ) a není zas tak složitá, jak si někdo může myslet. Stačí zkusit
0
Re: Konstrukce křídla jinak
Steve hned mne nekamenuj!! Já jsem jen nahodil téma jak se to venku staví a co si o tom tady myslí... Jinak o té páskované konstrukci vím, že se dé postavit tak a tak,ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že stavět touto metodou (páskováním) křídlo kde jsem se rozhodl, že budu mít téměř autentický počet žeber je teda fakt zábava... Takto jsem rozhodl u své Se 5a s tím, že kamufláž bude stříbrná tak ať to vynikne a ono jak na potvoru to zas tak moc vidět není, tak mne to jen hřeje u srdce, že to tam mám To je něco jak jsem jednou četl na fóru papírových modelářů kde borec stavěl nějaký tank, dva měsíce se hrál s maketou motoru a tu pak ve finále zalepil pancířem... Na otázku,proč se stím tak hrál, když to není vidět tak odpověděl-" není to vidět, ale ten pocit!!!"
Toš tak nééjak
Toš tak nééjak
- Přílohy
-
- Se 5.jpg (73.07 KiB) Zobrazeno 5860 x
-
- Se 5 1.jpg (73.2 KiB) Zobrazeno 5860 x
0
Re: Konstrukce křídla jinak
Steve hned mne nekamenuj!! Já jsem jen nahodil téma jak se to venku staví a co si o tom tady myslí...
Samozřejmě! Vůbec nemám v úmyslu po tobě vrhat horniny....dyk mě znáš, ne?
Taky jsem psal jen svůj názor, vždyť o to tady jde...
Na cvičný model, třeba pro kroužek ano, pro maketu z důvodů maketovosti ne, a co se týká aerodynamiky - chce to někoho povolaného.
Taky jsem ty modely viděl, myslím, že i loni na Openscale ten Novozélanďan měl podobně řešený model, ale třeba se pletu. Opravdu jsou "venku" tyto konstrukce používané, holt každý stát má určitou filozofii stavby.
Samozřejmě! Vůbec nemám v úmyslu po tobě vrhat horniny....dyk mě znáš, ne?
Taky jsem psal jen svůj názor, vždyť o to tady jde...
Na cvičný model, třeba pro kroužek ano, pro maketu z důvodů maketovosti ne, a co se týká aerodynamiky - chce to někoho povolaného.
Taky jsem ty modely viděl, myslím, že i loni na Openscale ten Novozélanďan měl podobně řešený model, ale třeba se pletu. Opravdu jsou "venku" tyto konstrukce používané, holt každý stát má určitou filozofii stavby.
0